About Me

My photo
Blog ini lebih memaparkan kehidupan seharian ku bersama keluarga dan masyarakat di kampung. menaip lebih mudah dari menulis maka aku akan taip dalam bentuk blog menggantikan dairi pengalamanku.terimakasih kepada yang melayari blog ku ini dan menjadi ahli.

Wednesday, December 14, 2011

Air Tangan Bekas Pelajar Sekolah Menengah Sultan Abu Bakar (SAB), Muar

Kiri : Pemilik D'Ratuhati.. Kanan: Surihati

Kek Lapis Lazat D'Ratuhati

Jika facebook digunakan untuk perkara berfaedah..maka sewajarnya kita bersyukur akan nikmat ini. Berbelas tahun kita terpisah dengan rakan2 sekampung atau rakan2 belajar..dengan ada platform ini..kita ditemukan. Begitulah ciptaan Allah akan hamba2Nya. Cuma kita yang selalu lupa akan Maha Pencipta.
Kalau Allah tak ciptakan facebook ni..usah harap la aku rasa kita nak jumpa kawan2 lama apatah lagi kalau yang dah berumahtangga. Hari Raya??!!.Sebulan cuti rumah sepupu sepapat tak habis ronda le!!...:). Begitulah pertemuan yang diizinkan Allah antara keluargaku dan Pn Noraini Hassan. Sekampung ni..tapi baru tahun ni jer lah kami dapat jumpa sejak ada facebook ni. Tau-tau katanya dah jadi orang Pekan Nenas Pontian. Suaminya orang kampung jugak tapi dah rezeki cari makannya di sana..syukur je la kan.
Dalam facebook dia ni dok cerita dan post status pasal kek hasil tangannya, dan mengikut kata kawan2 surihatiku keknya sedap. Terus terang..aku tak ambil pot sangat bukan aku tak suka dia tapi aku memang tak minat kek ni. Maklumlah dari kecil mak & abah akau memang tak biasakan kami makan kek..sambal tempe..and..sambal tempe...errrm..sedapnya. Jadi surihatiku kata dia nak cuba lah order. Up to you..aku kata tapi surihatiku tau rasa krim yang aku suka..bberry..so dia orderla kek lapis bberry+cheese.
Jadi dengan facebook..order la. Wow..special delivery tau...hihi..kebetulan dia balik kampung da!!,,:). First time..photo atas ni tadi pagi (14/12/2011)..aku rasa le sikit. Lembut dan bberry and cheesenya rasa kirk!!!. Ambik kau..banyak aku makan..sedap le..:). So dalam facebook 2 3 hari lepas dapat tau dia nak balik...adik ipar aku..Pn. Fariza order. Errm..pekena dengan Alicafe panas sedapnya!!!. Rupa2nya banyak tempahan diterima..kira dah kenal lah kerani Pejabat Pos Pekan Nenas..Pn Noraini ni. Lantaran tujuan berblog ni dapat buat sikit amal jariah aku tolonglah promosi blog dia ni. Nak tempah atau sebarang pertanyaan refer kat sini:
Pn Noraini ni bekas penuntut Sekolah Sultan Abu Bakar Muar..sama la dengan surihatiku. Aku bukan peminat kek..tapi kek dia aku suka dan boleh makan..TRUST ME...:)

4 comments:

  1. Alhamdulillah..terima kasih abg zie n surihatimu haniza...semuga kata2 dlm link ni..bg semangat utk 'd'ratuhati oven' menghasilkan kek yg memenuhi citarasa semua...semuga Allah membalas segala budi baik abg zie sekeluarga...dimurahkan rezeki di D'Sana Cafe..n dalam apa jua bidang yg diceburi...amin

    ReplyDelete
  2. Nor'aini.Syukur Ijan. Abg zie sekeluarga hanya buat apa yang Allah suruh..bantu membantu sesama saudara Islam. Kami doakan Ijan jugak di murahkan rezeki boleh cepat pii Haji ngan cik Mizi ya..Ameen

    ReplyDelete
  3. anak saya di Sedenak pernah beli kek lapis Ijan ni untuk ope house Raya lepas..memang lembut dan amat berprisa.

    ReplyDelete