About Me

My photo
Blog ini lebih memaparkan kehidupan seharian ku bersama keluarga dan masyarakat di kampung. menaip lebih mudah dari menulis maka aku akan taip dalam bentuk blog menggantikan dairi pengalamanku.terimakasih kepada yang melayari blog ku ini dan menjadi ahli.

Saturday, December 31, 2011

Garaj 1Malaysia 1Dunia..Satu2nya Blogpost Di Dunia Hari Ini..:)



Small Garaj That Connecting Me To The World

"Lah tak sangka kat sini kita leh jumpakan!".." Eh macam mana kamu kenal sepupu aku ni??!!". Akhir ke dua2 ekspresi ayat2 ini biasanya lah.."Kecik/kecil nya dunia ni kan?". Begitulah aku merealisasikan dunia ini kecil melalui 'ofis' @ 'small garaj' berlengkapkan sebuah komputer sebagai teman. Bukan teman tapi mesra..tapi teman memang mesra..:). Suara dan kata2 hatiku 'didengari' dan 'dibaca' oleh dunia. Ini semua kerja 'teman memang mesra' aku ni lah.
Di sini aku sering menerima nasihat dan ilmu serta amalan2 untuk aku bermuahabah diri sebagai bekalan hidupku yang 'abadi'. Aku diingatkan dan disedarkan kembali akan perkara baik yang aku lupa atau tinggalkan..:). Disini lah urusniaga korprat bakal menjadi saksi satu hari nanti. Di sinilah 'kebenaran' dan 'keadilan' hukum dunia kami cari. Di sinilah suka, duka, gelak tawa rakan cyberku kongsi. Di sinilah juga aku melihat kejadian langit dan bumi juga memikirkan akan rahsia penggantian malam dan siang di mana akhirnya aku merasakan 'celakalah' aku jika sebagai hambaNYA tidak pernah bersyukur akan nikmatNYA.
Namun yang biasanya lah kan ku alami ialah jeritan dan cakaran kucing2 kala malam sunyi menemani pencarian cerita blogku...kucing beranak tak pernah lagi..:)).
Dengan 'teman' ku ini aku rasa bertuah dan bersyukur..Allah pertemukan dengan 600 lebih 'suara-suara hati' yang tidak pernah ku mimpikan selama ini. Terimakasih dan ku hargai kesudian 'rakan2' ku yang sudi menerima diri ini sebagai 'rakan' suara hati kamu..:). Yang pasti kamu semua HEBAT!! dimataku..:)
Untuk kamu 'rakan suara hatiku'..'post' ini khas untuk kamu semua. Selamat bertemu akan 'ruang dan teman' aku bertemu kalian di alam cyber ini.
'Ruang' ini mungkin tidak cantik & menarik pada pandangan anda namun ku harap doa kalian moga ia cantik dan menarik di sisiNYA..Ameen...:)

No comments:

Post a Comment