About Me

My photo
Blog ini lebih memaparkan kehidupan seharian ku bersama keluarga dan masyarakat di kampung. menaip lebih mudah dari menulis maka aku akan taip dalam bentuk blog menggantikan dairi pengalamanku.terimakasih kepada yang melayari blog ku ini dan menjadi ahli.

Saturday, December 24, 2011

Kantul!! DiSebalik Debaran Bola Tidak Sekencang Debaran Dating..:)




Wajah-Wajah Surihatiku..:)

Saat negara diberitakan akan pengumuman Yusri dan Surihani status hubungan mereka berdua, PC ku pula yang menjadi tempatku menyimpan segala rahsia kehidupanku diambil alih oleh anak2 dan sepupu dia orang untuk bermain Playstation (maklumlah cuti panjang semua balik..bagi chance le..hihi)..maka laptop kecik kenot aku ini kembali ku godek..hihi. Dah lama aku tak sentuh laptop ni..bukan apa..skrin kecik..aku macam tak puas..bikin sesak nafas dong..umur dah tua ni kan..:).
Dalam check mengecheck dokumen2 dalam laptop ni..terbaca aku akan nukilan seseorang yang bikin nafas ini kencang!!!!. Aku hiba, sayu..terharu dan happy!!. Inilah catatan surihatiku dalam diam dan senyumannya yang dianugerahkan Allah untuk diriku yang tidak sempurna disisiNYA ini..{ku copy paste ajer supaya tiada kesilapan dan bukti ianya adalah bukan catatan aku}:
DEBARAN BOLA TIDAK SEKENCANG DEBARAN DATING..:)
Hari ni cuaca boleh panas ler pulak..surihatiku dah pesan..’call abang ais..order ais’..tapi aku ni masa tu mikirkan blog apa nak buat..so..lupa terus.  Lupa pulak hari ni ada ‘LIVE MATCH’ Malaysia vs Thailand..lagi risau la..cukup ke tak simpanan ais yang ada??!..biarlah pulak surihati abang ni yang sambung ye..tak pernah ku menyangka orang yang bernama zihan kirim salam kat aku.hihihi..kelako bunyinyer..tapi memang betul la zihan itu..abang zalifa…zalifa ni kawan adik2 aku.(zalifa, yaya, adik, cai, zana)…tak sangka la sangat2 dia boleh kirim salam kat aku…nak dijadikan cerita , aku boleh pulak mintak no tel kat adik jamal kawan zihan,,,dok perak upenye,,,jauh tu..wah!.bila dh ada no telipon, masing2 kencang la bertalipon, pagi, ptg , siang, malam..best sembang ngan zihan ni sbb dia kelako, ade je nak ketawa kalau sembang ngan dia ni…dulu2 panggl awak saya je..
Sampai la satu hari aku di kuala lumpur jaga mak sakit di HBKL..saat yang paling menyedihkan dalam hidupku..Mak yang ku amat sayangi pergi meninggalkan kami semua, meninggalkan kami dalam tidurnya..sedih yang teramat sangat..huhuhu ..orang yang pertama aku tel..aku pun tak tau mcmana boleh tertalipon dia..nak tau ke sapa..mestilah Zihan…’zi, mak dh tak da’..tu j ayat aku..
Sebenarnya kehadiran zihan dalam hidupku memang tepat pada waktunyer aku kehilangan seseorg yang ku sayangi..dialah tempat ku mencurah kasih…jeng3…setelah beberapa bulan baru la kita plan nak dating..alamak malunyer, segannyer,seram sejuk ni..malam dh tak nak tdo dh,,perut asyik memulas2,bak kata pepatah makan tak kenyang, mandi tak basah, tido tak lena....pehh!!..penangan nak berdating mcm ni upenye yek..hehehehe..hari yg dtggu pun tiba, bus stand pagoh jadi pertemuan pertama sepasang ‘kekasih’(jiwang sgt ni)…ooooo ni la zihan ye(hati kuberkata..kita sama tinggi la..;)..suka sangat..masa tu tuhan j yang tahu perasaanku…dia pun sama gak kan,..betul tak zihan..ce sambung pulak cite ni…luv u saying.
Rupa2nya dia menyambung nukilan tergantung aku masa mula2 untuk create blog ini. [yang aku italic bold tu lah catatannya]. Aku bukan jenis romantik punya orang..tapi it was so touching..:(. Untukmu sayang..abang sambung..abang mudah lupa kerana abang manusia biasa..namun setiap detik dan saat tanda datangnya jodoh seperti nukilan sayang..abang tak lupa..ingat lagi tak saat ku capai tanganmu ketika melintas jalan depan bus stand pagoh (sekarang bus ekpress)..dirimu kata..eh apa ni pegang tangan orang ni..namun  jiwa yang tk romantik ini terus berkata..i dont care!! you are mine!..alhamdulillah...kami bahagia..:)
Surihatiku..besar sedekahmu pada diriku ini..itulah sedekah senyuman manismu... untuk luka dan kecewaku :)...:)...:)
Title Post ni aku buat Debaran Bola..surihatiku sambung...Tidak Sekencang Debaran Dating

4 comments:

  1. jeng..jeng..jengggg...kantoi gak...masa tu..masih igt lg...pertama kali nampak han n abg zi naik motor...gi dating le tu..apa lg.. ;)

    ReplyDelete
  2. hihi...ijan..ye ke naik motor??..alamat tak romantiknyakan...kalau naik basikal lagi best n romantik kan??...hihi

    ReplyDelete
  3. ehem..ehem..dulu kalau bergayut kat telefon dua org ni sampai tertdo2..boleh sambung balik..pastu tertdo balik..haishh..

    ReplyDelete
  4. eh...alief alesha ngigau kot masa tu..kami sembang 2 3 minit je pastu tidor awal le sbb takut terlepas subuh..:)

    ReplyDelete