About Me

My photo
Blog ini lebih memaparkan kehidupan seharian ku bersama keluarga dan masyarakat di kampung. menaip lebih mudah dari menulis maka aku akan taip dalam bentuk blog menggantikan dairi pengalamanku.terimakasih kepada yang melayari blog ku ini dan menjadi ahli.

Sunday, December 4, 2011

Nikmat Mata Baru Ditarik Sikit Ajer..Maka Hargailah Mata Anda Bukan Mata Air Anda..:)

Keadaan kedua2 mataku serentak kena...It hurt

Dari kiri: Irfan, Azrai, Nayli, Lisa

Fakrul anak Hj Salleh- Pengapit Pengantin


Petang 3/12/2011 Gotonng Royong Angkat Khemah Depan Rumah Pak Mertuaku

Hari ni terasa betul kesakitan..tak selesa..samapi naik pening pun ada kesan dari wabak sakit mata ni. Lihatlah keadaan mataku...dah macam mata anak orang Korea Utara dah..:).. Pedihnya usah cerita..kejap2 berair...tisu dah dekat bergulung2. Namun tu la kan..kalau tak dibagi sakit macam ni..nak nyebut perkataan Allah rasanya leh kira..tapi sejak kena sakit ni..dah tak terkira perkataan Allah ku sebut. Ada hikmah untuk setiap musibah dan kebikan yang menimpa kita kan?! Mulanya wabak ni anak aku Irfan yang kena di asrama Tahfiz Prt Sawah ( gambar tu kat sekolah dia la). Bila dia dah senang..maknya and Nayli pulak kena..pas tu sekarang ni yang teruk aku lah..Lisa baru nak kena semalam..Azrai pulak lum ada tanda...minta dijauhi la. Menaip ni pun pakai spec hitam.
Punyalah teruk hari ni..cuti aku ke kedai siang tadi..teruk berair mata ni. So, wife dan anak2 saja lah yang pergi. Sepatutnya petang tadi ada rewang buka khemah depan rumah nak pasang di rumah Hj Salleh sebab anaknya Fakrul (dalam gambar nak ada majlis kahwin..11/12/2011. Dia ni sebelum kahwin..asyik ditugaskan jadi pengapit saja. Akhirnya alhamdulillah..kahwin jugak dia...:). Aku harap mata ni dah senanglah nanti pada tarikh 11/12 ni. Hj Salleh..bapanya baik dengan aku. Tambah pulak kami ni minat karipap sungguh!!!,,hihihi. Rewang tadi pun tak dapat tolong gara2 sakit mata ni..so jadilah ambil gambor saja.
So..malam tadi kesian pulak nak suruh wife and anak2 ajer yang ke kedai..nanti balik dah 11 lebih ..risau pulak..walaupun di offer tak yah pergi ke kedai. Sebenarnya banyak perkara tak selesa nak buat bila mata macam ni. Yang jelas..hari ni tak mampu sujud sepenuhnya sembahyang..sebab masa sujud..aduhh macam nak terkeluar biji mata ni...sakit sangat. Itulah saat merasakan betapa nikmat mata ini wajib dihargai dan ini baru ditarik sikit ajer..Doaku moga pembaca2 blog ini sihat dan dijauhi dari sakit mata ini..hargailah mata anda semua ya..!!



6 comments:

  1. yaallah kesiannyer, sabar ye...insyaallah 2 3 hari lagi baik la ye.

    ReplyDelete
  2. marila kita menjaga mata kita sebaik2 nya, sebaik 'mata air' menjaga kita, dan jgn sehingga 'mata air' kita mengalirkan air mata yg kemudian apa pun tara guna..

    ReplyDelete
  3. zihaniza...dah 2 minggu...tak senang2 lagi nii..sib baik ada surihati jaga dengan baik..:)

    ReplyDelete
  4. alief alesha...mengalikan air mata oleh mata air kerana sayangkan kita...syurga ku doakan untuknya...:)

    ReplyDelete
  5. kak wa...lagi beberapa hari ok la kot..tapi masih tak dapat mengimamkan Jumaat nampaknya,,,:(...apa pun ucapan tkasih pada Pak bilal dan cikgu rosli kerana membantu.

    ReplyDelete