About Me

My photo
Blog ini lebih memaparkan kehidupan seharian ku bersama keluarga dan masyarakat di kampung. menaip lebih mudah dari menulis maka aku akan taip dalam bentuk blog menggantikan dairi pengalamanku.terimakasih kepada yang melayari blog ku ini dan menjadi ahli.

Friday, December 2, 2011

Yang Hidup Perlu Meneruskan Amanah Yang Allah Bagi













Isteri dan anak2ku suka sangat buat suprise untuk aku..biasalah kata dia orang.."untuk yang tersayang". Tepat jam 12.00am.02/12/2011..mereka just wish dan kata 'sory ya bah tak da apa2 hadiah..cuma inilah kad besar kami buat untuk abah'. Anak aku..Nayli..macam biasalah dia yang menerangkan segalanya atas kad tu dan soalan haru dia bagi.."abah suka tak..ni adik, kakak, abg Yai n mak buat (teringat aku akan Irfan di Prt. Sawah Tahfiz)..Dalam sedih akan pemergian arwah Nazri..menanggung sakit mataku {lihat gambar..kesiankan..:)}..bercampur perasaan terharu dengan usaha kasih sayang mereka..pujian "pandai anak2 abah dan abah sayang u all".
Rupa2nya suprise tak tamat di situ..sekali lagi bila sampai di kedai petang tadi...kejutan birthday kek untuk aku pulak..tergamam dan terharu sangat..datang dari dapur kedai..rakan2 kerja ku sekali..nyanyi birthday song..dah la macam artis sebab dalam kedai pakai spec hitam (untuk keselamatan orng lain..)...tengok2...alamak ada kek le..perisa favourite pulak tu..bluberry..perisa lain tak minat (memilih le pulak birthday boy ni..:D..). Apa lagi mampu aku katakan..Syukur pada Allah kerana nikmat yang dianugerahkan ini.
Saat aku makan kek ini, wajah Irfan bermain diingatanku..dan semestinya anak2 Allahyarham Nazri. Anak-anakku diberi nikmat oleh Allah untuk bersama aku. Aku hanya mampu berdoa moga Allah melindungi mereka. Dan wajah rakan2 yang mengenaliku tak tertinggal jugak. Kek tadi..dapatlah kami jamahkan pada beberapa pelanggan tetap Dsanacafe..first come, first serve...:). Pada ibubapaku terimakasih atas doa dan ucapan dan semestinya rakan-rakan Facebook ku ucapan setinggi terimakasih atas doa kalian.
Ya Allah semakin pendek rupanya umur yang Engkau pinjamkan untuk hambamu ini.

8 comments:

  1. Selamat Hari Lahir..moga cepat sembuh daripada sakit mata seterusnya menyambung tugas anda di masjid...:)

    ReplyDelete
  2. da mcm artis plak, hehe..semoga berjaya dlm apa jua yg dicita..berbahagia bersama keluarga tercinta..

    ReplyDelete
  3. zihaniza...jgn la nangis...nah makan kek..awak sedih saya lagi sedih nanti...:(

    ReplyDelete
  4. aliefalesha...ini majlis promosi..'ombak rindu 2'..krew but suprise birthday kek...:))

    ReplyDelete